onsdag, augusti 16

BAKOM ELLER FRAMFÖR

det jobbas och surras överallt. lyckades fånga den lilla humlan utan min vetskap

 Bakom det där armeringsjärn-staketet/spaljén är planen att jag skall kunna
påta ifred, utan att hund trampar ner, utan att hund nästan hoppar över staketet
mot gatan, utan att trampa i hundens bajs.


Alltså en lite fristad både för blommorna och mig.
Inbillar mig att det är därför de ser så glada ut nu och
sträcker sig som små solar mot skyn.
Nästa år har jag bestämt mig för att så lite solrosor.
Älskar GULT!


...och dom här små härliga korvarna. Kanske en vit Buddleja skall få ta plats nästa säsong...
Fjärilarna liksom fladdrar omkring och slår sig ner som om det vore en blomsterbar. Jag gillar det.



Den här mörkt röda Stjärnflockan är ny för i år, men nu kryllar det av små flockor som är frösådda
sedan förra sommaren...undrar just hur det kommer se ut 2018.


Stockrosor är en annan sort av "stolt soldat" som jag tänker skall få vakta
staketet som skiljer blomsterträdgården från det inre trädgårdsrummet.


 
Det rummet där han får röra sig fritt, Zeke alltså.
Plats på altanen hund, PLATS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar